Sunday, November 23, 2008

Mohd Ilham Syukri ( E Am)








Cucu keduaku ialah Mohd Ilham Syukri (E Am ) Lahir tak cukup bulan di Sabah pada 16 Mei 2003. Senang aje nak ingat ari jadi dia iaitu setiap Hari Guru . Besar nanti jadi orang besar dalam bidang pendidikan agaknya. Aku kena jaga dia kat Melaka sebab mak dia tinggal sorang , Alif sambung belajar di UTM . Jadi 3 tahunlah aku duduk Melaka tu. Masa tu aku dah pencen.
Oleh kerana dia tinggal dengan aku berdua tiap2 ari , tak ada kerja asyik tengok TV aje ( katon Pinggu) maka E Am lambat bercakap. Menangis kuat , ketawa kuat. Tapi doktor kata itu normal. Bila dia masuk Tadika pandai pun dia bercakap sampai tak terlayan pulak. Cuma dia pelat . Dia tak boleh sebut e , ( penat - panat , kemas - kamas , tekan - takan , dll )

Idola E Am ialah Mawi (macam aku juga ) Potong rambut ikut style Mawi , botak. Sekarang E Am dan 5 tahun , badan sedap , bulat . Sama dng Afif pantang cuti mesti balik BP. Oh ye aku nak nak beritau E Am ada adik lelaki Ahmad Ikhwan Najmi yang dipanggil adik. Adik dia ni lebih lasak dari E Am , belum dua tahun dah pandai bercakap.
Satu gambar kat atas tu budak2 tengah solat maghrib kat umah aku waktu raya dulu. ( Budak2 kecil berjemaah , mak bapak budak ...entah ...) Yang kai baju kuning tengan rukuk tu E Am lah. Orang belum apa2 dia dah nak sujud. E am ...E am .

2 comments:

ya2 said...

wahh ni dah terer masukkan gambo nih.

ye ke idola dia mawi?misti mak dah psiko dia suh suka mawi.

bukan idola eam mumy dia ke?hahaha

!Nt4N said...

kekekeke..idola eam mummy?