Monday, November 24, 2008

Aisya Zahra Akhdiat











Aysya adalh cucuku yang ketiga, perempuan. Setakat ini dialah juara sebab dia sorang pempuan . Walaupun pempuan perangai lasak macam budak jantan. Tak mau pakai baju gaun, baju kurung. Memanjang pakai seluar. Penat aku belikan dia baju gaun hapah tak pakai pun.

Dari kecil Aisya memang gemuk. Muka sentiasa bertangkup, masam. Agagnya masa dikendong dulu mak dia banyak makan asam jawa. Kuat merajuk. Tapi bila jumpa E Am rajuknya tu cepat hilang, kejap aje dah terpekik-pekik bergurau senda.

Dia dihantar ke Tadika di Nilai , agaknya tiap2 hari diasak dengan dialog2 ongputih maka dia ni pandai cakap ongputih. Kadang2 aku dengar dia bercakap2 dengan teddy busuk dia - cakap ongputih laa.
Aisya ni lahir di Pantai Melaka pd 09.09.2004. Harinya aku lupa pulak. Sekarang umur dia 4 tahun. Dia dan E Am memang tak boleh berjumpa. Ada satu ketika cuti sekolah tahun lalu , Afif , E Am dan Aisya duduk di rumah aku , habis punah pasu serawak aku dek mereka bertiga berteromba dalam rumah. Apa nak buat cucu punya pasal....
Aisya ada seoang adik bernama Adid Irfan.

1 comment:

ya2 said...

gambo aisya sorang tu dah mcm model plak.cuma tang rambut je fail!

masam mcm apam busuk je aisya.nak je aku rotan!