Friday, November 28, 2008

Iman Danial Lokman Nurhakim







Iman Danial lahir pada 20 Dis.07, Hari Raya Haji , hari Khamis di Hospital Damai Taman Melawati . Buat masa ini dialah cucu yang paling kecil . Dia ni manja dan comel. Bagi pihak Lokman dia adalah cucu pertama saebab mak Lokman adalah anak yang tua. Tak heranlah Ukman ni jadi buah hati semua orang. Pantang jumpa mesti semua nak keroyok dia.

Raya Haji tahun ni genaplah umur dia setahun ( Kalau ikut tarik belum sampai pun ) Selamat Hari jadi lah Ukman. Semoga jadi cucu yang soleh. Besar sikit nanti boleh duduk Batu Paat ya macam abang Afif dan E Am. Boleh belajar bahasa Aran dan mengaji.

Iman tinggi dan besar, dah nak sama tinggi dengan Adik. Sekarang dah pandai sebut mama dan papa . Iman dijaga oleh Umi . Kalau aku dah lama tak jumpa dia , memang susahlah dia nak ikut aku... menangis bagai nak gila. Bila dah lama sikit tu maulah dia ikut aku.


Iman ni gambar dia banyak sangat. Berbagai2 posing ada, bergambar sorang , ramai2, duduk berdiri baring, ketawa menangis dan lain2 lagi lah. Pantang nampak kamera mesti pandai dia bergaya. Dalam bilik air pun Iman ada gambar.

Cuba tengok Ukman ni macam rupa siapa... Banyak oranag kata rupa dia sebiji rupa papa dia.
Kulit pun ikut papa dia.....jangan marah yeee. Tak kisah lah tu asal sampurna sifat tu.
Nama Iman ni aku yang cari , selain maknanya yang baik ia juga cantuman nama Intan + Lokman = IMAN. Iman Danial . Aku ingat nama ni jarang orang guna, rupanya banyak yang minat dengan nama Danial ni. Ada Aiman Danial , ada Mohd Danial, macam2 lah. Yang penting budak ni dijaga dan diasuh dengan baik.

2 comments:

!Nt4N said...

EH TU MCM ANAK KAMI JE??

ENSEM BETUL LA!!

!Nt4N said...

eh chop!masa kecik kulit ikut papa, da besar ni makin cerah ikut mama..

ngeh ngeh..