Saturday, September 27, 2008

Cerita Di Bulan Puasa 3 - Sakit

Dua minggu lepas tiba2 kakak aku Mah, masuk hospital sebab panas sampai tak boleh bangun. Masuk Putera 3 hari . Selain panas tekanan darahnya rendah. Dia ni pakar buat kek kukus. Aku agak bulan puasa ni dia kurang rehat dan penat dan bahang panas balik Umrah tu masih ada lagi. Alhamdulillah dia dah sehat sekarang

2 ari lepas tu kakak aku Aton pulah tak bangun2 sejak sahur. Suami dia ingat saja tak mau bangun. Rupanya dia tak sedar sebab gula dalam darahnya rendah. Panggil doktor ke rumah dan kena injek glukus ke badannya. Selang 2 ari pulak suaminya pitam di suray lepas solat maghrib. Mujur ada orang bawa dia ke klinik. Itu aku tak tau apa sebabnya mungkin penat .

Aku sentiasa berdoa agar aku dilindungi dari sakit2 yang merbahaya.

Semalam aku diberitau Alif jatuh tangga waktu nak pasang lampu raya. Kata suria tak apa2 cuma tangan bengkak aje.. Dan berita terbaru Shftmh kena langgar motor semalam. Mujur tak teruk.

Ya Allah lindungilah kami dari mara bahaya bencana yang kami takuti yg tidak disangka ....

No comments: