Friday, October 16, 2009

Masam-masam Manis

Lama benar aku tunggu gambar2 kawin Amat ni. Last2 dapat juga dari menantu aku . Maka inilah aku rakamkan serba sikit apa yang terjadi pd hari tu.

Atas tu anak aku Akhdiat, dialah ganti ayah dia.... tu dia tengah salam kaut tu.. bukan main kuat pegang tangan tetamu tu...itu pun bukan orang lain sedara aku juga sebelah bapak aku.
Sampai pun pengantin... tengoklah semua rupa arab kan ... mereka bermalam kat Hotel Sea View BP

Ini minum air jampi ....muda2han kekal perjodohan hingga ke akhir hayat, hingga ke anak cucu. Yang nampak kat belakang tu ialah mak mertua Amat.


Inilah penyambut2 pengantin .... Amat tengah salam dengan mokteh dia tu (adik suami aku). Dengan dia ni mesti salam sebab dia ni reporter terkenal di BP. Kalau tak salam berita tak masuk paper nanti...



Ini pulak big bos dari JB ..suami akak ipar aku. Nampak kepala belakang Amat tu anak sedara aku, sepupu Amat. Masih bujang oi....Azli namanya dia ni kembar, kembarnya Azlan.


Mak pengantin, akak pengantin dan akak ipar pengantin sama2 mengaminkan doa agar semuanya selamat .Tangan siapa pulak yang menyebuk tuu.


Wah pengantin makan sampai tak nampak jiran ye.. Itu anak2 kak Jah jiran aku, Mas, Jun dan Yati.Sebagai jiran, mereka ni bagus.

Kami dah makan, boleh tak kami pg jalan2 bergambo kat tempat lain....?


Oh main cak2 pulak pengantin ni... macam cerita tamil pulak

Ok lah dah penat kami berposing , kami baliklah ya...


Senyum kemenangan atas kesetiaan dan kesabaran. Mak doakan semoga panjang umur dan perjodohan, dimewahkan rezeki dan segera dapat cahaya mata.


No comments: