Friday, August 7, 2009

Terima Kasih Banyak-banyak-banyak-banyak....

Aku ucapkan terima kasih kepada orang2 yang banyak membantu keluarga aku dalam majlis Amat Kawin ni...

Pertama : Adik aku yang sponser cup cake yang sedap tu. Sejak pencen setahun lalu , kerjanya buat kek aje dan selalulah kawan2 dia order kuih tu. Dia memang rajin buat kuih , kalau raya aku datang umah dia tolong buat kuih tart..... Aku tau apa?...... aku tau makan ajee.

Kedua : Adik aku kat Pontian, pakar masak lauk pulak. Dialah yang masak utk keduri malam majlis Yassin. Dan dia jugalah yang masak lauk pengantin. Rezekinya di situlah. Terima kasih juga utk anaknya yang turut sama membantu. Aku masak lauk ikut mood, kadang2 jadi sedap , tapi sekarang aku dah pandai buat jemput ikan bilis yang lembut dan sedap. Aku ingat nak buat bisnes jemput2 aje.......

Ketiga : Moksu aku yang dok Mersing , juga pakar masak yang telah mensponsor acar buah yang sedap tu....terima kasih Moksu dan Poksu.

Keempat : Akak aku yang dok Rengit sebab tolong jaga beg angpau aku. Dia tak berapa sehat, jadi aku suruh dia duduk jaga beg tu.

Kelima : Akak aku dari Rengit juga yang pakar buat kek kukus, kalu bulan puasa ramailah yang tempah kek kukus tu, memang sedap.

Keenam : Jiran sebelah rumah aku yang bagi pinjam rumahnya utk tempat letak barang2 makanan dll.

Ketujuh : Anak saudara aku yang telah dilantik menjadi mc secara bidan terjun pd hari itu.
Dia memang ada kepakaran dalam bidang ini. Jadi bagi ajelah mikropon tu padanya pandailah dia menggunakannya. Memang meriah ari itu......

Kelapan : Tak lupa juga aku ucapkan terima kasih pada Khairil yang tolong antarkan kad2 jemputan , juga Mail (typist STA) yang tolong taipkan surat2 jemputan tu.

Kesembilan : Anak angkat aku yang telah membawa kek coklat (banyak ) dan telah datang menolong di dapor pada ari tu. Walaupun dia tak tinggal dengan aku lagi , perhubungan kami masih berterusan. Semoga murah rezeki dia sekeluarga.

Kesepuluh : Kepada sesiapa saja yang telah membantu menjayakan dan memeriahkan lagi majlis Amat Kawin ni...Zul dan keluarga dari KL, Nana dan suami dar Seremban, Pokda Harun dan isteri barunya dari Port Dikson , kawan2 serta sekelian saudara mara dan para jemputan sekelian. Tanpa kerjasama semua majlis tu takkan berjaya.

2 comments:

Tok Zu said...

kau buka warung jemput2 ikan bilis,jemput2 air panas,jemput2 nasi,n jemput2 pisang kau yang sedap tu.

wah pasti tak da orang bolih challenge kau !

!Nt4N said...

best gak bisnes jemput2 tu..mcm x pernah org wat lagikan??