Friday, March 27, 2009

Mac 2009 /2 : Cuti Bersama Anak Cucu

Cuti sekolah bermula 14 Mac Sabtu. Aku memang bercadang nak ke Melaka dan seterusnya ke Bangi dan UK . Dapat seminggu bersama anak cucu tentu seronok. di bawah adalah coretan seminggui aku bersama anak cucu.

Sabtu 14 Mac :

Sebelum bertolak ke Melaka aku menghadiri majlis perkaheinan anak cikgu Azmi di Jalan Bahagia. Lebih kurang pukul 11.30 aku bertolaklah ke Melaka. Dalam pada beria2 bersiap ada 3 perkara yang aku lupa buat. Pertama tak on alarm, kedua tak bawa lauk rendang yang ada dalam freeze dan ketiga lebihan nasi dalam periuk lupa nak bawa. Demikianlah kalau banyak benda nak ingat....

Pukul 4.00 kami bertolak ke Bangi . Perjalanan ok cuma sampai bangi hujan lebat. Malam tu Intan datang dan kami semua tidur Bangi. Nak tau apa yang aku dapat bila sampai tuuu.. menantu aku hadiahkan aku handphone Nokia 3120 , sesuatu yang memang aku nak sangat . Alhamdulillah, kata Tini itu hadiah arijadi dari mereka sekeluarga. Terima kasih daun keladi.

15 mac :

Hari ni adalah arijadi akak aku Rabiaton yang ke 65, puas aku cl dia tak dapat2 . last2 aku ucapkan selamt arijadi dia melalui anak dia Azah.
Ari ni pun ada suprise buat kami. Pagi tu Tini kata " Abang nak ajak semua pg Alamanda , ada sesuatu di sana " Wah bestnya . Kami cepat2 masak dan kl 3.00 bertolak ke Alamanda yang selama ni aku dengar aje, belum ada kesempatan pergi. ( Aku kalau tak dibawak tak pergilah tak kan aku nak pg sorang2 ) . Memang bestlah Alamanda ni , dan tanpa disangka2 rupa2nya ada lagi habuan untuk kami . Diat bawa kami ke Habib Jewel dan suruh kami beli sesuatu..... Wah susah juga nak pilih sebab aku bukan kaki emas , tapi akhir2nya pilih jugalah sesuatu ...... begitu juga Suria , cuma Intan ada pilihan lain. Lepas itu ke Ikhsan pula untuk adik dan ipar lelaki pulak. Semua apa lagi , musuh jangan dicari rezeki jangan ditolak. Terima kasih Diat dan Tini. Mudah2an rezeki mewah dan cepat2 pegi menunaikan Haji.

Pukul 9.00 malam Suria balik Melaka , aku dan E Am tinggal.

16, 17, 18 Mac :

3 hari ni aku tinggal di bangi dengan Afif, E Am dan Aisya . Biasalah tinggal dengan cucu ni kena sediakan mereka makan. Mereka suka makan jejemput ikan bilis dengan sos ( E Am kata cos )
Lauk mereka senang aje iatu sop ayam. Tapi yang aku tak sanggup ialah bila mereka bergurau, langsung tak makan saman , sampai terpaksa aku cari rotan nak takutkan mereka. Itu pun takut sekejap aje, lepas tu terpekik pikau lagi, habis semua bantal tilam dikembornya. Dah abis gurau , menangis pulak...

!7 Mac Amat genap 31 tahun. Aku doakan semoga dia murah rezeki dan berjaya dalam hidup ...

18 Mac Intan datang bawa aku ke rumahnya pulak diUK Perdana

19 , 20 Mac:

Kat rumah Intan melayan2 iman Danial yang dah pandai berjalan terkedek2 macam itik. Iman ni nampak kurus tapi bila didokong , eh tak kuat aku. Dia dah pandai bergurau , idola dia E Am Syukri. Apa E Am buat dia ikut aje.
Hari Jumaat aku ke rumah Zul di Pandan Indah. petang Suria sampai dan malam balik ke UKP.

21 Mac :

Kami makan tengahari di Old Town JJ Wangsa Maju. Orang2 sekarang suka makan kat luar, masa aku muda2 dulu tak menjamahlah makan kat luar, mesti masak. Lepas tu bergasak2 membeli cadar sebab ada sale..
Malam Amat datang, lepas makan dia balik dan kami ada temujanji esok di .....

22 Mac:
Hari ini adalah hari jadi suami aku yang ke 62. Walaupun dia tiada tarikh ini tetap kami ingati. Anak2 aku memilih Saloma Bistro untuk meraikan aku dan Amat. Dapat berkumpul beramai2 begini memang seronok . Di sini kami makan2 , minum2 dan bergambo2 . Pukol 6.00 kami bersurai dan aku balik ke Melaka ikut Suria.

Terima Kasih Daun Keladi Akhdiat kerana bermurah hati mengeluarkan berkeping2 not biru dari dompit .. Insyaallah giliran awak akan tiba juga pada 20 April nanti.

23 Mac :
Hari ni arijadi aku . Aku kena balik juga ke BP sebab ada app. di pakar 2. Lepas sarapan dengan suria aku balik ke BP. Dalam perjalanan Fatimah antar wish arijadi aku. Ingat juga dia arijadi aku . Aku aje yang kadang2 tak ingat arijadi kawan2.....

No comments: