Friday, March 27, 2009

Doa buat anakcucu

Doa ini aku dapat dari majalah ANIS beberapa tahun yang lalu.Aku tertarik benar dengan doa ini dan doa inilah yang menjadi wiridku setiap kali lepas solat. Maka untuk anak cucu aku blogkan doa ini untuk amalan kerana bagi orang Islam senjata kita adalah doa.

Ya Allah

Ya Allah, kurniakan aku nikmatMu yang sebesar-besarnya dengan menyelamatkan anak2 cucuku , menjadikan mereka orang-orang yang baik dan membuatkan aku bahagia dengan kehadiran mereka
Tuhanku, panjangkan usia mereka dalam ketaatan kepada Mu, peliharalah masa kecil mereka masa besar mereka , masa muda mereka masa tua mereka, berilah kekuatan pada yang lemah dan berilah kesihatan yang baik pada tubuh badan, agama dan akhlak mereka. Hindarkan mereka dari penyakit dalam jiwa dan anggota badan serta dalam segala urusan mereka yang memerlukan perhatianku. Lancarkan rezeki mereka melalui tanganku . Kurniakan mereka rezeki yang mewah dan berkah. Jadikan mereka hambamu yang banyak memberi, bukan banyak berharap dan meminta. Dan jadikan mereka putera puteri yang selalu berbakti, bertakwa, sihat penglihatan dan pendengaran , dan taat kepada Mu.
Ya Allah jangan kau jadikan mereka penderhaka dan penyeleweng. Berilah aku pertolongan Mu dalam memperhatikan , mendidik dan berbuat baik kepada mereka .
Amin Ya Rabbil Aalamin

1 comment: