Monday, January 11, 2010

Sekolah sekarang..

Aku dah cerita pasal Ilham bersekolah pd minggu pertama. Minggu ni apa kisah agaknya. Aku pun dah balik rumah aku kat BP. Nanti kalau dah bosan2 kat rumah aku bjalan lagilah.

Ini aku nak cakap pasal kelengkapan sekolah Ilham. Gambar atas tu ialah buku2 teks dan buku latihan dia. Tengoklah darjah satu dah macam tu banyak bukunya. Mujur dia dapat pinjaman buku teks. Kalau semua pakai beli , parah juga.



Tengoklah adik dia tumpang sibuk, nak pg sekolah juga, nak pakai tie , ada beg sandang, mujur dia tak minta baju putih dan biru macam unifom abang dia.

Utk unifom pulak mak dia belikan 5 helai kemeja dan 3 helai seluar. Taulah budak2 kan , lasak. Tentu tiap2 hari kena salin baju. Kasut ada 3/4 pasang agaknya. Pakaian sekolah agama beli 2 pasang dulu. Lagipun dia sekolah hanya 3 hari seminggu. Cuma masa belajar tu panjang. Beg sekolah aku rasa puluh ringgit jugalah.Siap roda . Budak sekarang yee .. pengaruh luar sangat kuat. Nak2 pengaruh tv.. Beg mesti ada gambar transformer ke, ultramen ke , ben 10 dlllah.



Beg transformer ni aku tak tau berapa lama boleh tahan. Macam2 nak isi dalam tu. Botol air, tempat pensil dan buku2 yang banyak tu.


Mohd Ilham Syukri dengan pakaian sekolah kebangsaan



Mohd Ilham Syukri dengan pakaian sekolah agama

Wah macam masuk pertunjukan pakaian beragam pulak.!!!!




No comments: