Monday, November 9, 2009

Sepetang Di Putrajaya


Jumaat malam Sabtu aku dah sampai di rumah Intan diUK Perdana. Sebenarnya hari Rabu aku dah ke Melaka , niat hati nak ziarah kawan baik aku yg dah macam adik beradik tu di Kandang. Dia diserang sakit jantung. Aku dengan pun takut sampai masuk ccu. Hari Khamis tu bila aku cl dia dah keluar dan anak2 dia nak bawa ke KL sebab doktor suruh rujuk ke IJN. Jadi tak dapatlah aku ziarah dia. Aku doakan semoga dia sehat .

Macam biasalah hari Sabtu kami g jalan2, kali ni Lokman ajak g Puterajaya tengok pertandingan waterski (international). Aku memang lee tak pernah tengok benda2 ni.


Badot yang atas ni kaki dia tinggi, itu yang budak2 serun tengok dia

Tengah makan2 kat tepi tasik tu aku ternampak 2 orang badut. Aku tunjuk pd E Am, ada can boleh dapat belon percuma. E Am ni tak habis2 takut dengan badut ni. Yang tak takut Adik.. lepas makan menonong pg kat badut tu. Aku tumpang sebuk lah. Lepas tu baru E Am datang dengan muka takut2 berani dan yg geli hati tu Iman datang juga tapi tangan tutup muka. .....
Tengoklah gambar2 aksi2 mereka ni.

malu tapi mau

Lepas tu barulah kami tengok pertandingan tu , Kami duduk di astaka yang disediakan. Ramai jugalah peminat2 ski ni.. dan dah jadi trend sekarang ni ramai orang yang berminat dengan camera termasuk menantu aku. Aku masa muda minat juga ambik2 gambar tapi setakat gitu aje asal gambar tu dapat disimpan sebagai kenangan2..kamera aku murah aje tapi org sekarang kamera ribu2 dan gambar pun cantik


Tengoklah aksi peluncur ski ni..hebat..ada tak perempuan2 melayu kita berani buat macam ni..orang kita tak cukup stamina utk beraksi macam mat saleh sebab kita kuat makan pedas agaknya..

















Hebat-hebat kan, Aku tak tau apa nama aksi2 mereka tu , tapi aku suka melihat kehebatan mereka.

Sepetang di Putrajaya memang menyeronokkan...

1 comment:

Tok Zu said...

anak2 melayu kita tak berani buat tu semua sebab tak pandai berenang.
dia orang dah di ajar berenang sejak kecil,jadi benda2 cam tu dah tak menakutkan mereka. ada nanti tenggelam terus tak timbul2.best kan!
zarif pun takut ngan badut.