Wednesday, May 13, 2009

Aksi - aksi Mohd. Ilham Syukri

Dua minggu kebelakangan aku tak ada di rumah lagi. Minggu pertama di melaka, Suria meeting di Perak. Minggu lepas kat UK pulak . Dapatlah main2 dengan Iman. Dia dah kenal betul2 atuk dia ni. Tak kisah tinggal dengan aku masa mak bapak dia g kerja.
Masa dengan MIS (E Am lah tuu) malam2 aku tengok dia buat kerja sekolah . Budak2 Tadika pun ada home works. Bukan apa tulis suku kata , padankan perkataan , mewarna, dll. Aku perhatikan MIS ni malas bab menulis . Bila suruh menulis aje, mulalah tarik muka, mula gatal tangan, badan, penat , garok sana garok sini, menulis tak juga. Jadi aku kena kuatkan suara , marah cubit. Tulisan dah lah macam cakar kucing, kejap kecik, kejap besar. Salah sikit padam. Sampai koyak kertas tu. Mujur kat rumah ada photostat , senang le.

Tengoklah aksi2 dia menulis sampai buka2 baju. Panas le tuu. Sekarang ni memang musim panas.

Ni menulis suku kata.

Dan di bawah ni bab2 mewarna sukalah dia. Gambar kat atas yang terjelir lidah tu masa dia tak buat apa2 kerja. Main hndpon aku ambil gambar sendiri dalam berbagai2 aksi. Ambil gambar kaki, anak tekak, kasut dan macam2 lagi yang aku dah padam semuanya.Tengoklah aksi mengaji tu sopan aje, suara tak juga keluar.


Tak apalah MIS , dah umur 6 tahun ni ( minggu depan 16 May ) macam2 dah pandai. Cakap tak berhenti2 , ketawa macam ketawa aruah atuk lelaki dia sikit2 ketawa, nak2 bila gurau dengan adik dia. Pakai baju pilih sendiri, dan yang paling terkini MIS dah pandai ......... kat tandas. Pandai cucu atuk ni. Nanti cuti dok BP ya dengan Afif.



1 comment:

Tok Zu said...

haa...E Am dah pandai ...tandas ya?
Nti Tok zu bagi hadiah!
good boy.