Thursday, June 25, 2009

LAGI CERITA E AM




Cerita E Am memang tak abis2. Ada2 aje kisah dia yang melucukan. Yang jadi lucu tu krana kadang2 dia tak tau nak sebut sesuatu maka disebutnya lain, itulah yang jadi bahan ketawa kami semua.

Tapi sebelum itu aku nak tunjuk dulu wajah e am yang dah tanggal gigi bawah tu. tengoklah muka dia tu. Sebenarnya dah 6 tahn baru inilah dia tanggal gigi. Anak2 aku dulu pun tak pernah ada istilah gigi susu, gigi mereka cantik hingga masuk sekolah. E am ni pun sebab dah ada gigi lain tumbuh sebab tu yang lama tu kalah dan tanggal. Mak dia dulu sampai aku antar cabut kat Australia ( wah jauhnya .... klinik australia lah ) sebab gigi berlapis macam raja bersiong. Nak cabut gigi tu aku yang seram sejok sebab aku takut betul cabut gigi ni. Dia relax aje. Jadi inilah muka terbaru E Am.

Apa crita E Am ?.....

Satu malam lepas solat maghrib aku dengar E am cakap dengan mummy dia
" Mummy dekat sini E Am ada tahi cicak macam mummy " Aku tak taulah kat mana tu , tapi lepas tu aku dengar mummy dia mengilai macam pontianak harum sundal malam. .... Aku dah agak ni mesti salah sebut. Betullah ...dia nak sebut celah peha dia ada tahi lalat ... tahi cicak peginya.

Satu pagi dia ternampak aku nak pakai bra...mana tak nampaknya asyik duduk kat bilik aku aje.
Dia pun kata " T...k atuk macam mummy ada coklat2 tengahnya... "ya Allah budak ni dia nampak t...k aku rupanya. Macam biasalah bilah aku cerita pd mummy dia mengilai lagi pontianak harum sundal malam tu.

Cerita ni lagi kelakar. Aku dengar sampai keluar air mata sbb tak tahan geli hati.
E am baru abis exam. Dia bawa baliklah ketas ujian tu. Ada yang baik ada juga markah sikt. Tiba krtas BM . E Am ada buat salah , ksalahan yang menggelikan , bukan geli hati tapi geli bila baca apa yang dia tulis.

Dia kena isi tempat kosong . Ayatnya macam ni... Emak masak ------- dengan sendok.
Lalu diisinya tempat kosong tu dengan perkataan ... U L A R. Bunyinya jadi Emak masak ular dengan senduk. Kelakar tak ???

Dan malam tadi mak dia beritau E am periksa dapat no duabelas daripada tigabelas. Mula2 aku gelihati jugalah . Tapi kata suria dia dapat 4 A 4 B dan 1 C. C ialah BI. Aku kata tak apalah sebab ada A. Aku suruh suria atar kelas smart reader.

Gitulah cerita E Am . Dia ni kan budak tak cukup bulan ... Syukur sekarang dia dah pandai cakap, tak renti2 bercakap.

Ok . Abis cerita E Am. Kalau ada lain nanti aku tulislah...

5 comments:

Chenta said...

hahahhaa lawaklah e am...


mak e terukkk... pakai bra depan e am. tak sesuaiii tau ! hehhehe

macamanalah boleh terpikir tahi cicik ?? sesuka hati jekk dia nak sebut .

pastu.. masak ular. kah kah kah

e'am... e'am... budak bijak

!Nt4N said...

TAHI CICAK LA..bukan tahi cicik!!

wakakakka..ema mmg lawak..pastu bila org tegur dia salah sebut sure kemabng kempis idung dia mcm ni (OO)

missbby said...

aahlah..mmg lawak..betullah mak e pakai bra dpn eam tak sesuai tau..kekekek..kita rasa kan bebudak zaman skang nie mmg terlebih bijak..

ya2 said...

citer eam mmg banyak.geram je.da la dpt num corot.

skrg mmg kami asik speaking je dpn dia.pastu termalu2 nk sebut.

tahi cicak pon tu mmg lawak sungguh.

eam, eam!

Sweet said...

aduiyai funny tol. dahla baca tetengah malam. eam tadika ker darjah 1? naper kelas 13 org jerh?